-
1990. године , одлуком Скупштине града Београда, ГСП „Београд" постаје јавно-комунално предузеће, чији је оснивач град.
-
У периоду 1990-1991. годинe, ГСП „Београд" је остварио највеће радне резултате. Са 1.393 возила у инвентару, просечне старости од 4,5 годинe, на улицама Београда је у периоду вршног оптерећења радилo око 1.130 возила, превозећи дневно око 2.5 милиона путника.
-
Криза у бившој СФРЈ која је ескалирала у другој половини 1991 године, довела је до увођења економских санкција од стране Савета безбедности УН према СРЈ, и прилива великог броја избеглица у Београд. Улагањa у набавку нових возила, резервних делова и одржавање инфраструктуре је било минимално.
-
Током 1993. године због немогућности континуалног одржавања система јавног превоза, проблема у набавци нафте и ауто гума, раста цена, социјализације превоза долази до пада броја возила у саобраћају, тако да је на крају године свега око 400 возила било у функцији. Укинуте су поједине линије или скраћене. Доста је нарушена функција јавног превоза у Београду.
-
Сагледавајући насталу ситуацију, од стране Скупштине града, руководства предузећа и свих запослених предузете су мере у циљу подизања нивоа превозне услуге, што је значило повећања броја возила у раду.
-
Скупштина Београда и ГСП „Београд" током 1994. и 1995. године успевају да подигну ниво превозне услуге, ревитализацијом возног парка на просечно 909 возила у раду радним даном.