ЈКП Градско саобраћајно предузеће „Београд"
 | О нама  | Историја  | Од 2010 до 2020  |

ОД 2010 ДО 2020

2010.

  • У саобраћају је просечно било 780 возила. Успостављене су две нове аутобуске линије (81Л и 34Л), а продужене су или измењене трасе 7 линија.

  • Тролејбуски возни парк обновљен је набавком 83 нископодна климатизована тролејбуса.

  • Завршена је реконструкција трамвајских деоница: 3.900 метара у Пожешкој улици и 890 метара у Др Ивана Рибара. Капитална инвестиција и свакако најзначајнији инфрасртуктурни пројекат била је реконструкција трамвајске деонице у Булевару краља Александра, у дужини од 2.500 метара, уз измештање пруге у средишњи део ове саобраћајнице.

2011.

  • Просечно је у раду било 772 возила (радни дан, субота, недеља);

  • Успостављена једна нова линија (700), а продужене или измењене трасе на 12 линија;

  • отпочела испорука нових CAF трамваја (до краја године у сaобраћај пуштено 8 трамваја);

  • набављено 10 аутобуса на природни земни гас;

  • на 148 аутобуса уграђени клима-уређаји;

  • почело увођење новог система управљања возилима у јавном превозу, као и издавање нових претплатних легитимација (BusPlus).

2012.

  • Просечно је у раду било 757 возила (радни дан, субота, недеља);

  • Успостављено је пет нових аутобуских линија (26Л, 85, 310, 405Л и 522), а продужене су или измењене трасе на 10 линија;

  • У саобраћај је пуштено још 16 CAF трамваја;

  • Купљено је 25 нових зглобних аутобуса произвођача Икарбус;

  • Набављено је 20 минибус комби возила;

  • Град Базел је поклонио Београду шест трамваја и шест приколица.

2013.

  • Просечно је у раду било 732 возила (радни дан, субота, недеља);

  • Успостављена је једна нова аутобуска линија (513) и укинута једна линија (69);

  • Продужене су три линије и измењене трасе на четири линије;

  • Купљено је 200 зглобних аутобуса произвођача Соларис и 32 зглобна аутобуса произвођача Икарбус;

  • У саобраћај је пуштено још 13 CAF трамваја.

2014.

  • Просечно је у раду било 734 возила (радни дан, субота, недеља);

  • Током 2014. године успостављене су три нове линије (613, 553, 105Л) и извршене измене на 8 линија у виду делимичне измене трасе.

  • Почетком године је пуштен у рад и последњи, тридесети, трамвај CAF;

  • набављено је 10 комби возила ИВЕКО за потребе уговореног превоза;

2015.

  • Просечно је у раду било 713 возила (радни дан, субота, недеља);

  • Успостављене су две нове редовне линије (505, 66), укинута једна линија (110) и извршене измене на 5 линија (707, 711, 504, 102, 89) у виду делимичне измене трасе;

  • Купљено је 30 нископодних соло аутобуса произвођача Икарбус;

  • Завршена реконструкција трамвајскe деоницe:

    • Војводе Степе и Аутокоманда – 3200 метара.

2016.

  • Просечно је у раду било 712 возила (радни дан, субота, недеља);

  • Током 2016. године, успостављено је седам нових редовних линије чији је оператер ЈКП ГСП „Београд" (11, 36, 28Л, 110, 404, 607, ЕКО1). Линија ЕКО1 (Вуков споменик - Насеље „Белвил") је линија на којој саобраћају е-бусеви и почела је са радом 01.09.2016. године. Делимичне измене трасе обављене су на 12 линија (15, 25П, 27Е, 35, 38, 43, 303, 406, 505, 551, 703, 709);

  • Купљено је 20 нископодних соло аутобуса произвођача Икарбус и 5 електробуса кинеског произвођача.

2017.

  • Просечно је у раду било 693 возила (радни дан, субота, недеља);

  • Успостављенe су три нове редовне линије: линије 70 и 502 чији је оператер ЈКП ГСП „Београд" и линија 406Л чији је оператер приватни превозник. Делимичне измене трасе обављене су на 4 линије (34, 36, 406 и 711). Због извођења радова на инфраструктури, велики број линија је имао режимске измене тако да су уместо трамвајских и тролејбуских линија саобраћали аутобуси на режимским линијама;

  • Купљено је 30 нископодних зглобних аутобуса и 10 соло аутобуса произвођача Икарбус;

  • Завршена реконструкција трамвајских деоница:

    • Рузвелтова улица – 1500 метара;
    • Трг Славија – 250 метара;
    • Булевар ослобођења – 950 метара.

2018.

  • Просечно је у раду било 706 возила (радни дан, субота, недеља);

  • Прерасподела линија између оператера, од 1. јануара 2018. године, (ГСП ради на линијама потеза „600" док на линијама потеза „500" раде приватни оператери);

  • Увођење две нове линије (3Л и 38А);

  • Продужења и промена траса на 12 линија;

  • Радови на саобраћајној инфраструктури (Светогорска, Таковска, Карађорђева, Мост на Ади, Булевар кнеза Александра Карађорђевића, Булевар деспота Стефана, Благоја Паровића, Аце Јоксимовића, Братства и јединства у Борчи);

2019.

  • Просечно је у раду било 672 возила (радни дан, субота, недеља);

  • 1. јануара почела је примена новог начина обрачуна извршене услуге на основу Уговора о реализацији обављања комуналне делатности градског превоза путника на територији града Београда. Уговор је склопљен између Града Београда – Градска управа – Секретаријат за јавни превоз и ЈКП ГСП „Београд". Предметним Уговором дефинисана је цена километра за услугу превоза а у зависности од врсте и типа возила;

  • Уведена је нова аутобуска линија (312);

  • Пуштен нови коридор трамвајске пруге, у дужини од три километара преко Моста на Ади;

  • 31. августа са радом је почела линија „Врабац" са четири електрична мини возила капацитета десет путника;

  • Продужена и промењена траса на девет линија;

  • Укинуте тролејбуске линије 19 и 28;

  • Радови на саобраћајној инфраструктури (Карађорђева, Мост на Ади, Петља Радничка коридори ка Бановом брду и Кнежевцу, Трг републике, 27. марта – Цара Душана);

  • У саобраћај пуштена 244 нова соло аутобуса;

Место за Ваш банер Место за Ваш банер
Kнегиње Љубице 29 | 11158 Београд ПАК: 105713 Телефон: 011/366-4000
Матични број: 07022662 ПИБ: СР 100049398

Ауторска права: ЈКП ГСП „Београд" © 2016. продукција: С.П.И.С.