|
13.03.2025.
|
СТИГЛО ЈОШ 100 НОВИХ ПЛАВИХ ЗГЛОБНИХ АУТОБУСА
|
Градоначелник Београда Александар Шапић обишао је данас погон ЈКП „ГСП Београд” на Новом Београду где је било паркирано 40 нових зглобних плавих аутобуса који ће већ сутра бити на београдским улицама у систему јавног превоза.
|
Шaпић је истакао да је овај контингент аутобуса део испоруке у којој је Град добио 100 нових аутобуса од којих је један део, од пре пар дана, већ на београдским улицама, а од сутра им се прикључује још ових четрдесет.
|
– Очекујемо до почетка маја испоруку додатних 50 соло-аутобуса, чиме ће бити завршена набавка коју смо започели прошле године и која је наставак оног о чему причам већ две године – потпуна ревитализација возног парка ЈКП-а „ГСП Београд”. У току су набавке за трамваје и 300 нових аутобуса. На улицама је све више аутобуса плаве боје, што значи да су у питању нова возила, све је више нових аутобуса приватних превозника који су уговором условљени да их набављају – истакао је Шапић.
|
|
До краја 2025. године, како је рекао, очекује да у Београду неће постојати ниједан аутобус у систему градског превоза старији од две до две и по године, те да ће у наредних пар месеци имати конкретније информације о набавци нових трамваја.
|
– Процес је у току и нећемо износити никакве информације док не будемо сигурни каква ће бити динамика реализације. За два месеца требало би да стигну два нова турска трамваја које смо наручили још прошле године. Након тога, у року од годину дана требало би да стигну и преостала 23, што представља обнову возила за шински превоз. Тренутно планирамо да распишемо тендер за репарацију шпанских трамваја. Дакле, укупно очекујемо 25 нових турских трамваја, 25 „шпанаца” који ће бити реконструисани, као и 100 нових који ће бити израђени специјално за наш шински систем – рекао је Шапић.
|
Он је подсетио да су сви ови трамваји имали проблема јер нису у потпуности одговарали нашем систему, те нису могли да се крећу свим деоницама.
|
– Ових нових сто трамваја које смо наручили биће нешто краћи, али ће моћи да се крећу на свим потезима. Са тих сто трамваја и ових 50, односно 25 турских и 25 репарираних шпанских, имаћемо потпуно решен трамвајски возни парк – рекао је Шапић.
|
Градоначелник је нагласио да је преостало још да се реши питање тролејбуса или електробуса, о чему ће одлука бити донета накнадно.
|
– Мислим да је то у овом тренутку за грађане мање важно јер је највећи проблем где ћемо наћи новац за ту намену. Радимо на могућностима за набавку сто возила, а оног момента када будемо спремни и сигурни да ћемо наћи средства, тада ћемо обавестити јавност да крећемо у ову набавку – казао је градоначелник.
|
„Када смо радили највећу набавку и опоравак возног парка, суштински смо увели и потпуно бесплатан превоз. Мислим да ће то бити ствари које ће остати записане у београдској историји и смерница за сваког који следећи буде дошао и који ће морати да прати те стандарде.”
|
Шапић је подсетио да је реформа у јавном превозу почела појефтињењем карата, потом бесплатним превозом за поједине социјалне категорије, а да је врхунац било потпуно укидање плаћања јавног превоза.
|
– То је била вест која је одјекнула широм света из Београда као локалне самоуправе, јер смо једини град у категорији градова са више од пола милиона становника, не рачунајући Кину, који има бесплатан јавни превоз. Потпуни опоравак подразумева обнову парка од 2.000 возила, аутобуса, трамваја, тролејбуса и електробуса на улицама града, у периоду од три до четири године. Једини стари уговор са „Ластом” и „Стрелом”, који су били заједно у конзорцијуму за приградске делове града, раскинут је јер нису испуњавали потребне услове. – рекао је Шапић.
|
|
Најавио је да ће бити расписан нови позив за јавно-приватно партнерство, под новим условима, којима ће бити наложено да приватници имају нове аутобусе по свим стандардима који важе и за остале. Очекује се да ово буде завршено до лета, након чега ће јавни превоз бити унифициран и стандардизован и за ове приватне приградске линије.
|
Овим темпом, навео је градоначелник, очекује се да до краја 2027, а најкасније до почетка 2028. године више неће бити возила у јавном превозу која би била старија од две-три године.
|
– То су чињенице преко којих, волели или не волели мене и све нас у тиму, нико неће моћи да пређе јер смо истовремено, када смо радили највећу набавку и опоравак возног парка, суштински увели и потпуно бесплатан превоз. Мислим да ће то бити ствари које ће остати записане у београдској историји и смерница за сваког који следећи буде дошао и који ће морати да прати те стандарде – навео је Шапић.
|
Више нисмо у ситуацији да морамо да узимамо по тридесет година стара и расходована возила, као што је то био случај са трамвајима из Швајцарске, већ можемо да приуштимо нова, која Београђани заслужују, закључио је градоначелник Шапић.
|
Извор: Беоинфо
|